EGİAD MELEKLERİ KANATLANDI

EGİAD MELEKLERİ KANATLANDI

729
PAYLAŞ

EGİAD Melekleri Yatırımlarıyla Girişimcileri Kanatlandırıyor

İzmir’in ilk melek yatırım organizasyonunu kurmak üzere 28 Ağustos 2015’te Hazine Müsteşarlığı ile protokol imzalayarak Ekim 2016’da aktif olarak faaliyete başlayan EGİAD Melekleri Ağı, geçen 25 aylık süreçte 1 milyon TL’lik 4 yatırım ile İzmir Melek Yatırımcılık Ağı içerisinde büyük bir başarıya imza attı.

Ege Genç İşadamları Derneği (EGİAD), gençlerin istihdamını ve girişimcilik kültürünü arttırmak amacıyla oluşturduğu “Melek Yatırımcılık Ağı” hizmetiyle İzmir’de önemli bir aktör oldu. Geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiği girişimcilik çalışmaları kapsamında “Tersine Beyin Göçü”, “Üniversitelerle İşbirliği”, “Hayat Okulu” gibi projelere imza atan kurum, son olarak EGİAD Melekleri ile girişimcilik ekosistemi için çalışmalarını yeni bir boyuta taşıdı. İzmir ve Ege Bölgesi’nde Hazine Müsteşarlığı’na akredite olmuş ilk Melek Yatırım Ağı olan EGİAD Melekleri, faaliyette bulunduğu 25 aylık süreçte 4 yatırım ile girişimcilik ekosistemine önemli bir katkı sağladı. Bugüne kadar çeşitli işbirlikleri ile 7 kez “Melek Yatırımcı Girişimci Buluşması”, 1 kez “Melek Yatırım Akademisi”, 1 kez “İyi Yatırım Atölyesi”, 1 kez de “Sanayi Üniversite Buluşması” olmak üzere bünyesinde 10 etkinlik düzenleyen EGİAD Melekleri,  başarılı girişimcileri yatırımcılarla buluşturmayı başardı. Bugüne kadar Bilgi İşlem Teknolojileri, İnsan Kaynakları, İkinci El Mobilya Pazarı, Temizlik gibi alanlarda yenilikçi iş fikirlerini değerlendiren EGİAD Melekleri, toplamda 1 milyon Türk Lirası değerinde yatırım gerçekleştirdi.

Sayılarla Türkiye’de Melek Yatırımcılık

Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan EGİAD Melekleri İcra Kurulu Başkanı Ali Barçın, Türkiye’de girişimcilik ekosisteminin genç ancak hızla geliştiğini dile getirerek, “EGİAD her alanda olduğu gibi bu alanda da öncü olmuştur. EGİAD Melekleri kısa bir sürede birçok girişime destek olmayı başarmıştır” dedi. Geçtiğimiz yıl Güney Doğu Avrupa ve Ortadoğu bölgesinde yeni yatırımlarda en çok yatırım yapılan ülkenin İsrail’den hemen sonra Türkiye olduğuna dikkat çeken Barçın, “Türkiye’de melek yatırımcıların ve girişim fonlarının sayısı giderek artarken girişimlere yapılan yatırımlar katlanarak artıyor. Girişimlere, 2015 yılında 36 milyon dolar yatırım yapılırken 2016 yılında bu rakam nerdeyse ikiye katlanarak 67 milyon doları aştı. Tohum öncesi ve tohum yatırımları ise yaklaşık 1.8 milyon dolara ulaştı. Geçen yıl yatırım adedi olarak son 5 yılın rekor kırılarak yüzde 43 büyüme ile 124 sayısına ulaşıldı. Avrupa Melek Yatırım Ticaret Örgütü’nün 2016 yatırım istatistiklerinde de Türkiye Avrupa’nın en fazla melek yatırım alan 8. pazarı olarak yerini aldı. Türkiye’de 2017 itibarıyla 6 bine yakın start-up, 250’ye yakın aktif kurumsal yatırımcı, 21 adet VC, 15 melek yatırımcı ağı, 16 CVC ve 80’in üzerinde teknopark ve hızlandırma programı bulunuyor. Hazine Müsteşarlığı’na göre, Türkiye’de 13 adet akredite melek yatırım ağı, 428 lisanslı melek yatırımcı bulunuyor. EGİAD Melekleri de bu yatırımcılar arasında başarıyla yerini almış durumda” diye konuştu.

Türkiye’nin çok yakında bu alanda büyük başarılara imza atabileceğine inandıklarını belirten Barçın, Ege Bölgesi’nin ve İzmir’in de bu başarıda önemli bir üs olmaya aday olduğunu kaydederek, “EGİAD Melekleri olarak bu başarıyı gerçekleştirmek üzere çalışıyoruz” dedi.

EGİAD Melekleri’nin Yatırım Yaptığı Girişimler

Kolay IK

Türkiye’nin ilk bulut tabanlı insan kaynakları ve personel yönetim sistemi Kolay İK, şirketlerin personel yönetimine dair tüm süreçlerini tek çatı altından yürütmesine olanak sağladı. Tamamen yerli bir girişim olan Kolay İK; kullanıcılarına izinler, eğitimler, bordro, harcamalar, zimmet ve özlük bilgileri, performans yönetimi gibi birçok konuda çözümler sunarken, aylık 49 TL’den başlayan ücretiyle, KOBİ’lerin dijitalleşme sürecine ekonomik olarak katkıda bulunmayı hedeflemekte. Kolay İK; şirketlerin personel yönetimini dijitalleştirirken, bilgilere internet erişimi olan farklı cihazlardan ulaşılabilmesini de sağlamakta.

 

İyisahne

Etkinlik ve organizasyonlarda performans sergileyebilecek üzere sanatçıları bir araya getiren online pazar yeri platformu iyisahne.com; tüketici açısında berrak olmayan bir pazarı şeffaflaştırarak, kültür-sanat ve eğlence ekonomisini geliştirmeyi ve alışkanlıkları değiştirmeyi hedeflemektedir. Sanatçıları görünür, bilinir ve erişilebilir kılarak aracı/çantacı denilen kitleyi tabiri caizse oyun dışına itmeyi planlanmakta.

Temizlik Yolda

Koray Kibar ve Hakan Kibar kardeşler tarafından 4 yıl önce kurulan temizlikyolda.com, konutlara ve ofislere temizlik görevlisi sağlayan bir web sitesi olarak hizmet vermekte. Ayrıca kuru temizleme, halı yıkama gibi servisleri de kapıya gönderebilmekte. İstanbul başta olmak üzere 8 il ve Kıbrıs’ta 500 civarı üye işyeri ile hizmet veren www.temizlikyolda.com sitesinin 50 binden fazla üyesi bulunmakta. Site, ihtiyaç duyulan temizlik hizmeti ile firmanın siparişini internet ortamında oluşturup, üye ile firmayı buluşturarak yeni bir çalışma alanı yaratmış olmakta.

Dekopasaj

Türkiye’nin ilk ve tek 2. el mobilya odaklı pazar yeri olan Dekopasaj, Ocak 2015’ta hayata geçen ve ”uçtan uca” modelle kurgulanan bir pazar yeridir. Lojistik servisi, taksitli ödeme, kürasyon, konsinye satış ve benzeri hizmetlerle 2. el mobilyaların yeni sahiplerini bulmasını en kolay ve keyifli hale getirmektedir.

EGİAD Melekleri Çalışma Alanı

EGİAD Melekleri olarak girişimciliğin ülke ekonomisi için önemini kavramış olup, İzmir girişimcilik ekosistemi farkındalığın arttırılması, girişimcilerin yetişmesi ve aynı zamanda iş adamlarının yatırımcı profili kazanmaları için bilgilendirici eğitimler ve seminerler ile desteklemektedir. Bu kapsamda İzmir’de bulunan üniversitelerin teknoparkları ve öğrenci toplulukları ile düzenli aralıklarla eğitimler, seminerler, girişimci geliştirme sunumları ve mentor desteği sağlanmaktadır.

İzmir’de Girişimcilik Ekosisteminin Gelişmesi İçin Atılması Gereken Adımlar

İzmir’de girişimcilik ekosisteminin gelişmesi için öncelikli olarak hem stk’ların hem üniversitelerin hem de diğer ekosistem paydaşları tarafından atılması gereken adımlar bulunmaktadır.

–              Özel sektörün girişimcileri desteklemesi, girişimciler ile işbirlikleri kurması,

–              Okulların, özellikle lise ve üniversite, hatta ilkokul düzeyinde girişimcilik bilincinin yerleştirilmesi,

–              İş adamları arasında melek yatırımcılık kavramının farkındalığının artması ve benimsenmesi,

–              Girişimcilik ile ilgili gerçekleştirilen etkinliklerin çarpan etkisinin arttırılması,

–              Devlet destekleri ile ilgili olarak destek olan girişimciler ile fayda analizi yapılması ve varsa ise eksikliklerin tespit edilip nasıl giderilebileceği üzerine görüşülmesi,

–              Yurtdışında bulunan diğer ağlar ve paydaşlar ile ilişkilerin sürekli olarak geliştirilmesi ve kesintisiz bilgi paylaşımının sağlanması,